Hoppa till huvudinnehållet

Joulutervehdys ensikotiin

Santander ja Radio Aalto veivät hyvää joulumieltä Helsingin ensikotiin, jossa vauvaperheet saavat tärkeää apua uuden elämän alkutaipaleella. Tempaus oli osaa laajempaa kampanjaa, jossa Santander haluaa ilahduttaa pienillä, hyvillä teoilla.

Radio Aallon kuuntelijat kertoivat toiveensa, ja Kimmo Vehviläinen ja Hanna Kinnunen pääsivät sen yhdessä Santanderin kanssa ilokseen toteuttamaan: Helsingin ensikotiin vietiin jouluinen kori ja suuret kiitokset paikan työntekijöille.

Radiojuontajien yllätysvierailu oli osa Santanderin tämänvuotista joulukampanjaa, jonka tavoite oli tuottaa hyvää mieltä ihmisten arkeen pienillä mutta merkityksellisillä tavoilla. Kampanjan tempauksissa käytiin viemässä joulutervehdys kohteisiin, joita suomalaiset olivat erityisesti toivoneet.  Toiveiden mukaisesti jouluyllätys käytiin viemässä helsinkiläiseen palvelutaloon sekä Viikin löytöeläintaloon.

Jokaisella lapsella on oikeus turvalliseen alkuun

Radio Aallon Kimmo Vehviläinen ja Hanna Kinnunen veivät tällä kertaa Santanderin joulutervehdyksen ensikotiin Helsingissä. Helsingin ensikotiyhdistys on kansalais- ja lastensuojelujärjestö, joka auttaa tiivistä tukea tarvitsevia vauvaperheitä ja heidän läheisiään. Pieni elämä ei aina ala helpoimmalla mahdollisella tavalla, ja joskus perhe tarvitsee erityistä tukea uuden elämän ensi hetkillä. Näitä tilanteita varten ensikoti on olemassa.

Ensikodin toiminnanjohtaja Kirsi-Maria Manninen kertoi Kimmolle ja Hannalle yhdistyksen taustasta. Ensikodin toiminnan perusajatus on ollut jo vuosikymmeniä, että jokaisella lapsella on oikeus turvalliseen alkuun elämässään. Tänä päivänä ensikotiin tullaan asiakkaiksi, kun vauva saadaan perheeseen keskellä elämän isoja kriisejä tai jos esimerkiksi mielenterveysongelmat aiheuttavat haasteita tuoreen perheen elämässä. Ensikoti tarjoaa ympärivuorokautista tukea apua tarvitseville.

Radio Aallon kuuntelijat ja Santander halusivat kiittää ensikotia sen tärkeästä työstä. Joulukampanjallaan Santander haluaa osoittaa, että pienilläkin teoilla voi auttaa elämään enemmän.

Katso video tästä.

Hyviä tekoja ympäri vuoden

Tämän vuoden joulukampanjan myötä on käyty ensikodin lisäksi jouluvierailulla hyvin erityyppisissä kohteissa: Hovimuusikko Ilkka ilahdutti helsinkiläisen palvelutalon asukkaita joululauluillaan. Löytöeläintalon työntekijät ja pienet asukit Helsingin Viikissä saivat myös vastaanottaa Helmiradion Ellenin jouluyllätyksen. Kaikki edellä mainitut kohteet olivat radiokuuntelijoiden ehdottamia, ja näitä ehdotuksia kohteiksi vastaanotettiin kampanjan aikana runsaasti.

Erityisesti joulun aikaan korostuu halu osoittaa kiitollisuutta, mutta on tärkeä muistaa, että hyvää mieltä voi jakaa mihin aikaan vuodesta hyvänsä.  Santander ei halua jättää pieniä, hyviä tekojaan jouluun, vaan ilahduttaa ihmisiä ympäri vuoden erilaisin tavoin. Kuluneen vuoden aikana Santander on muun muassa jakanut koirapuistossa heijastimia sekä tarjonnut ilmaisia polkupyörätaksikyytejä ja polkupyöräklinikan palveluja.

Santander ja Radio Aalto toivottavat rauhaisaa joulunaikaa ja kaikkea hyvää uuteen vuoteen!