Usein kysytyt kysymykset

kysymysmerkki

Rahoituksesi tiedot verkosta 24/7

Miten tarkistan rahoitukseni loppuvelan määrän?

AJONEUVORAHOITUS

Pääset katsomaan loppuvelan määrän kätevästi verkkopalvelustamme suoraan etusivulta klikkaamalla Tarkista loppuvelka. Vaikka loppuvelan tarkistaminen verkkopalvelussa edellyttää tiedon antamista maksajasta, ei se kuitenkaan edellytä loppuvelan maksamista. Voit siis aina halutessasi tarkistaa loppuvelan määrän. Jäljellä olevaan pääomaan lisätään mahdolliset sopimuksen mukaiset/avoinna olevat käsittely- ja viivästyskulut, korko seuraavaan eräpäivään asti, mahdolliset muut kulut sekä katkaisumaksu. Verkkopalvelusta saatava loppuvelan määrä sisältää kaikki nämä kulut.

LAINA

Jokaisessa laskussa on ilmoitettu jäljellä oleva pääoman määrä laskutuspäivänä. Pääoman määrä laskutuspäivänä ei ole sama kuin lainan loppuvelka. Loppuvelan määrän pääset katsomaan kätevästi verkkopalvelustamme suoraan etusivulta klikkaamalla Tarkista loppuvelka.

OSTORAHOITUS

Pääset katsomaan loppuvelan määrän kätevästi verkkopalvelustamme suoraan etusivulta klikkaamalla Tarkista loppuvelka. Jäljellä olevaan pääomaan lisätään mahdolliset sopimuksen mukaiset/avoinna olevat käsittely- ja viivästyskulut, korko seuraavaan eräpäivään asti sekä mahdolliset muut kulut. Verkkopalvelusta saatava loppuvelan määrä sisältää kaikki nämä kulut.

Voinko maksaa koko rahoituksen pois kerralla?

AJONEUVORAHOITUS

Voit maksaa autorahoituksesi pois milloin tahansa sopimuskauden aikana. Pääset tarkistamaan loppuvelan määrän kätevästi verkkopalvelustamme suoraan etusivulta klikkaamalla Tarkista loppuvelka. Loppuvelan tarkistaminen ei edellytä sen maksamista, voit siis aina halutessasi tarkistaa loppuvelan määrän.

Jäljellä olevaan pääomaan lisätään mahdolliset sopimuksen mukaiset/avoinna olevat käsittely- ja viivästyskulut, korko seuraavaan eräpäivään, mahdolliset muut kulut asti sekä katkaisumaksu. Verkkopalvelusta saatava loppuvelan määrä sisältää kaikki nämä kulut. Loppuvelka on voimassa seuraavaan eräpäivään asti. Verkkopalvelusta saat tarkat ohjeet ja maksutiedot loppuvelan maksamiseen.

LAINA

Mikäli haluat maksaa koko jäljellä olevan lainasumman ennenaikaisesti, tarkista tarkka maksettava summa verkkopalvelustamme suoraan etusivulta klikkaamalla Tarkista loppuvelka. Lainassa loppuvelka on päiväkohtainen ja korot ja kulut maksat vain loppusumman maksupäivään asti. Verkkopalvelusta saat tarkat ohjeet ja maksutiedot loppuvelan maksamiseen. Ennenaikaisesta poismaksusta emme veloita lisäkuluja.

OSTORAHOITUS

Mikäli haluat maksaa koko jäljellä olevan summan ennenaikaisesti, tarkista tarkka maksettava summa verkkopalvelustamme suoraan etusivulta klikkaamalla Tarkista loppuvelka. Jäljellä olevaan pääomaan lisätään mahdolliset sopimuksen mukaiset/avoinna olevat käsittely- ja viivästyskulut, korko seuraavaan eräpäivään asti sekä mahdolliset muut kulut. Verkkopalvelusta saatava loppuvelan määrä sisältää kaikki nämä kulut. Loppuvelka on voimassa seuraavaan eräpäivään asti.

Miten kirjaudun Santanderin verkkopalveluun?

Verkkopalveluumme pääset kirjautumaan kätevästi joko verkkopankkitunnuksillasi tai mobiilivarmenteella. Et siis tarvitse erillisiä tunnuksia verkkopalvelun käyttämiseen.

Palvelu toimii tällä hetkellä yksityisasiakkailla, joilla on Santanderin laina, ostorahoitus tai ajoneuvorahoitus.

Verkkopalvelussa pystyt hoitamaan sopimukseesi liittyviä asioita millä tahansa laitteella 24/7.

Maksaminen ja laskutus

Voinko maksaa suuremman summan kerralla?

AJONEUVORAHOITUS

Voit milloin tahansa sopimuskauden aikana maksaa normaalia osamaksuerää suurempia suorituksia. Käytäthän suurempaa suoritusta maksaessa laskusi viitenumeroa.

Mikäli haluat, että suurempi suorituksesi pienentää velkasi pääomaa, ilmoitathan Santanderin verkkopalvelussa etukäteen maksustasi sekä sen kohdistamisesta pääomaan. Tällöin teemme maksusuunnitelmaasi muutoksen ja laskemme sopimuksesi korot uudelleen. Pääoman pienentyessä saat myös korkohyvityksen.

Ilman etukäteisilmoitusta normaalin kuukausieräsi ylittävä osuus pienentää osamaksusopimuksesi tulevien kuukausien maksueriä. Tällöin pääomavelkasi ei pienene, mutta seuraavien kuukausien laskusi ovat pienemmällä summalla tai jopa nollasummalla, riippuen ylimääräisen suorituksen suuruudesta.


LAINA JA OSTORAHOITUS

Voit halutessasi lyhentää lainaa maksamalla sovittua suuremman kuukausierän. Ylimääräinen suoritus ei vaikuta tulevien kuukausierien suuruuteen, vaan pienentää jäljellä olevan lainan määrää. Maksat siis seuraavassa kuussa jälleen normaalin kuukausierän. Ylimääräiset suoritukset pienentävät lainan korkokustannuksia sekä lyhentävät jäljellä olevaa laina-aikaa. Jos haluat maksaa koko jäljellä olevan lainasumman ennenaikaisesti, tarkista tarkka maksettava summa verkkopalvelustamme.

Voinko muuttaa laskuni eräpäivän?

Voit valita haluamasi eräpäivän ja muuttaa sitä koska tahansa. Eräpäivän muutoksesta veloitamme palveluhinnastomme mukaisen kulun. Yksityisasiakkaille eräpäivän muutos on maksuton. Eräpäivän muutos vaikuttaa yleensä seuraavan laskutusjaksosi pituuteen ja saattaa muuttaa alkuperäisessä sopimuksessa olevaa laina-aikaa. Pysyvää eräpäivän muutosta voit hakea suoraan verkkopalvelun etusivulta kohdasta Muuta sopimuksen eräpäivää. Huomioithan, että emme voi muuttaa eräpäivää jo erääntyneelle laskulle. Lisää maksuaikaa laskullesi voit hakea verkkopalvelun etusivulta klikkaamalla Ilmoita myöhästyvästä maksusta tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voinko saada laskulleni lisää maksuaikaa?

Voit hakea lisää maksuaikaa laskullesi suoraan verkkopalvelumme etusivulta kohdasta Ilmoita myöhästyvästä maksusta.

Maastavientivaltakirjan tilaaminen

Voinko viedä ajoneuvon ulkomaille?

Tarvitset ajoneuvon ulkomaille vientiä varten Santanderilta maastavientivaltakirjan. Lisäksi mukana tulee olla ajoneuvon rekisteriotteen tekninen osa. Teknisen osan saat tarvittaessa kuluitta Traficomin sähköisestä palvelusta tai katsastusasemalta. Liikkuessasi Pohjoismaiden alueella emme kuitenkaan velvoita maastavientivaltakirjan ottamista.

Maastavientivaltakirjaa voit anoa verkkopalvelustamme. Valtakirja voidaan myöntää 1-6 kuukaudeksi riippuen osamaksusopimuksesi kokonaistilanteesta. Maastavientivaltakirjapäätökseen tarvitsemme tiedon matkan ajankohdasta, kohdemaasta sekä missä vakuutusyhtiössä ajoneuvon kasko on voimassa. Lisätietoja vakuutuksesi voimassaolosta ulkomailla saat vakuutusyhtiöstäsi. Veloitamme Maastavientivaltakirjasta palveluhinnastomme mukaisen kulun.

Huom! Maastavientivaltakirjoja ei toistaiseksi myönnetä Venäjälle, Valko-Venäjälle eikä Ukrainaan.

Miten tilaan maastavientivaltakirjan?

Maastavientivaltakirjaa voit anoa verkkopalvelustamme. Valtakirja voidaan myöntää 1-6 kuukaudeksi riippuen osamaksusopimuksesi kokonaistilanteesta. Maastavientivaltakirjapäätökseen tarvitsemme tiedon matkan ajankohdasta, kohdemaasta sekä missä vakuutusyhtiössä ajoneuvon kasko on voimassa. Lisätietoja vakuutuksesi voimassaolosta ulkomailla saat vakuutusyhtiöstäsi. Veloitamme Maastavientivaltakirjasta palveluhinnastomme mukaisen kulun.

Ajoneuvon myynti, vaihtaminen ja rekisteröintimuutokset

Voinko myydä ajoneuvon?

imageqvlndr.pngHalutessasi voit etsiä autollesi ostajan kesken sopimuskauden, mutta et saa luovuttaa sitä uudelle omistajalle ennen kuin jäljellä oleva velkasi on kokonaisuudessaan maksettu ja olemme luovuttaneet ajoneuvon omistuksen sinulle. Teemme tästä sähköisen luovutusilmoituksen Traficomiin. Jos haluat, että luovutamme ajoneuvon omistusoikeuden suoraan uudelle omistajalle loppuvelan maksamisen jälkeen, toimita jäljennös luovutus- tai kauppakirjasta asiakaspalveluumme verkkopalvelumme kautta.

Miten vaihdan rahoitetun auton?

imagern1ju.png

Voiko ajoneuvolle rekisteröidä toisen haltijan?

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme mikäli haluat, että ajoneuvollesi rekisteröidään toinen haltija. Asiakaspalvelumme arvioi tapauskohtaisesti, onko haltijan lisäys mahdollista. Haltijan lisäyksestä tai poistosta veloitamme palveluhinnastomme mukaisen kulun.

Olen maksanut loppuvelan, milloin voin rekisteröidä ajoneuvon omiin nimiini?

Kun loppuvelan maksusuoritus on saapunut tilillemme, luovutamme ajoneuvon omistusoikeuden sinulle luovutusilmoituksella Traficomin sähköisessä palvelussa. Lähetämme luovutusilmoituksesta kirjeen postitse. Tehtyämme sähköisen luovutuksen et tarvitse rekisteröintiin muita asiakirjoja tai varmennetta, kun teet rekisteröinnin Traficomin Oma asiointi -palvelun kautta. Käy rekisteröimässä itsesi ajoneuvon omistajaksi Traficomin sähköisessä palvelussa verkkopankkitunnuksillasi, asioimalla katsastustoimipaikalla tai vakuutusyhtiösi palveluissa seitsemän päivän kuluessa luovutuspäivämäärästä. Huomioithan, että mahdollinen Santander -Liikennekaskovakuutuksesi päättyy luovutuspäivään.

Katso useiten kysytyt kysymykset All in One-tuotteesta

Mikä on All in One -rahoitus?

All in One on moderni tapa autoilla. Palvelun asiakkaana saat käyttöösi uuden auton 24 tai 36 kuukauden sopimuksella ja haluamillasi palveluilla. All in One on siis osamaksupohjainen autorahoitus, joka sisältää taatun auton arvon sopimuksen lopussa ja mahdollisuuden yhdistää sopimukseen lisäpalveluita.

Lisätietoja All in One -rahoituksesta löydät tuotteen omalta sivulta.

Julkaistu 6. heinäkuuta 2020

Mitä jos ajan autollani enemmän kuin sopimuksessa määritellyt ajokilometrit?

Jos varhaisessa vaiheessa huomaat ajavasi enemmän kuin sopimusaikasi ajokilometrit, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Laskemme sinulle uuden kokonaiskilometrien mukaisen kuukausierän ja uuden taatun arvon sopimuksen loppuun. Muussa tapauksessa sopimuksen hyvityshintatakuu raukeaa ja huollot siirtyvät sinun maksettavaksi.

Miten menettelen autoni huoltojen kanssa?

Voit varata autollesi määräaikaishuollot normaalisti autokohtaisen huolto-ohjelman mukaisesti. Mainitsethan huoltoa varatessasi, että sinulla on All in One -sopimus. Mikäli All in One -tasosi on 2 tai 3, merkkikorjaamosi suorittaa ilman erillisveloitusta kaikki huolto-ohjelman mukaiset korjaustoimenpiteet ja laskuttaa ne suoraan Santanderilta. Huolto-ohjelman ulkopuoliset korjaustoimenpiteet, käyttövirheestä tai ulkoisesta vauriosta johtuvat korjaukset eivät kuulu All in One -sopimuksen piiriin (kts. yksityiskohtainen lista alla olevasta linkistä). Mikäli All in One -tasosi on 3, huomioithan, että sinun tulee varmistaa etukäteen auton pesun ja sijaisauton saatavuus huollon ajaksi merkkihuollostasi. Katso mitä All in One -sopimuksen piiriin ei kuulu

Mitä teen, kun sopimus loppuu?

Voit joko:

  1. Vaihtaa auton autoliikkeessä tai etsiä sille ostajan
  2. Lunastaa auton itsellesi maksamalla loppuvelan
  • Ajoneuvon loppuvelan pääset tarkistamaan kätevästi verkkopalvelustamme suoraan etusivulta klikkaamalla Tarkista loppuvelka.
  1. Pitää auton ja tehdä uuden maksusuunnitelman loppuvelasta.
  • Muistathan kuitenkin olla hyvissä ajoin (noin 1-3 kuukautta) ennen sopimuksen päättymistä yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme tehdä sinulle uuden rahoitussopimuksen.

4. Palauttaa auton, jolloin Santander maksaa autosta sopimuksen mukaisen ennalta sovitun auton arvon, joka kattaa vähintään sopimuksen mukaisen loppuvelan. Olethan yhteydessä asiakaspalveluumme, niin ohjeistamme sinua tarkemmin auton palautukseen liittyen.

Lainahakemus ja liitteet

Mitä liitteitä lainahakemukseen tarvitaan?

Tarvitsemme lainahakemuksen liitteiksi esimerkiksi kopion viimeisimmästä palkkalaskelmasta (palkansaajat), eläkepäätöksen (eläkeläiset) tai viimeisimmän koko vuoden vahvistetun tilinpäätöksen (yrittäjät).

Kuinka toimitan liitteet, kun olen tehnyt lainahakemuksen ja saanut alustavasti myönteisen päätöksen?

Liitteiden lähetys onnistuu tietoturvallisesti alustavasti hyväksytyn lainahakemuksen allekirjoittamisen jälkeen. Nopeutat lainahakemuksesi käsittelyä palauttamalla kaikki tarvittavat liitteet samalla kertaa.

Mikäli sinulle herää kysymyksiä liittyen liitteisiin, sopimuksen allekirjoitukseen tai käsittelyn etenemiseen, olethan yhteydessä hakemuspalveluumme. Palvelemme tiistaista perjantaihin klo 12-16 numerossa (09) 8564 5100.

Miten nopeasti saan rahat tililleni?

Käsittelemme lainahakemuksesi viimeistään seuraavana arkipäivänä sen saapumisesta. Parhaimmillaan lainasumma maksetaan tilillesi pikamaksuna 1-2 pankkipäivän alustavasta hyväksytystä päätöksestä.

Ostorahoitushakemus

Miten haen Ostorahoitusta?

Voit hakea ostorahoitusta sitä tarjoavista myyjäliikkeistä. Usean liikkeen verkkosivuilta voi myös hakea ennakkopäätöksen rahoitukselle, jolloin valmis päätös odottaa sinua liikkeessä.

Huomioithan, että rahoitus kannattaa hakea tarpeeksi suurelle summalle, jotta se kattaa hankintasi koko hinnan. Lopullinen lainasumma vahvistetaan myyjäliikkeen toimesta toteutuneen kauppasumman mukaisesti. Ennakkohakemus ei sido mihinkään tai edellytä ostamista.

Ostorahoitushakemukseni on hyväksytty, miten toimin?

Kun olet saanut hyväksytyn luottopäätöksen, voit tehdä haluamasi hankinnan. Ilmoita vain hyväksytystä päätöksestä myyjäliikkeessä hankintaa tehdessäsi. Rahoituksen lopullinen summa tarkentuu ostosi lopullisen summan mukaan.

Ostorahoitushakemukseni on käsittelyssä, mitä se tarkoittaa?

Hakemuksesi käsitellään Santanderilla manuaalisesti. Santanderin asiakaspalvelu ilmoittaa sinulle, kun hakemus on käsitelty ja päätös on valmis.

Mistä saan lisätietoja Santander Ostorahoitukseen liittyen?

Lisätietoja saat verkkosivuiltamme tai rahoitustamme tarjoavista myyjäliikkeistä.

Vakuutukset

Millainen vakuutus minun pitää ottaa rahoitetulle ajoneuvolle?

Rahoitetulla ajoneuvolla on oltava liikennevakuutuksen lisäksi täyskaskovakuutus, joka sisältää osamaksuvakuutuksen. Omavastuu saa olla enintään 650 €. Voit ottaa vakuutuksen haluamastasi yhtiöstä. Tarjoamme sinulle myös mielellämme edullista Santander-Liikennekaskoa, kysy lisää myyjäliikkeestäsi tai asiakaspalvelustamme.

Millaisia Lainaturva-vakuutuksia Santander tarjoaa?

Tarjoamme vakuutusta ainoastaan yksityishenkilöille ja vakuutus on mahdollista saada sekä pää- että kanssavelalliselle. Tarjoamme kahta erilaista vakuutusta:

  • Lainaturva Plus – ​Voit hankkia Lainaturva Plus -vakuutuksen, jos olet työskennellyt vähintään 16 tuntia viikossa viimeisen vuoden ajan ja tämä jatkuu edelleen ja olet 18–64-vuotias
  • Lainaturva – Voit hankkia Lainaturva-vakuutuksen, jos olet ansiotyössä tai harjoitat yritystoimintaa vähintään 16 tuntia viikossa tai 64 tuntia kuukaudessa

Lainaturva-vakuutus voidaan lisätä kaikkiin tuotteisiimme ja vakuutusmaksut maksetaan normaalin kuukausierän yhteydessä.

Santander Lainaturva korvaa sinulle:

  • kuukausikorvauksen tapaturman tai sairauden aiheuttamasta sairauslomasta, enintään 1 500 €/kk
  • rahoitussopimuksesta kuolinpäivänä jäljellä olevan summan maksamisen, enintään 50 000 €.

Santander Lainaturva Plus korvaa sinulle:

  • kuukausikorvauksen työttömyyden varalta, enintään 1 500 €/kk
  • kuukausikorvauksen tapaturman tai sairauden aiheuttamasta sairauslomasta, enintään 1 500 €/kk
  • rahoitussopimuksesta kuolinpäivänä jäljellä olevan summan maksamisen, enintään 50 000 €.
Kuinka paljon Santander Lainaturva-vakuutukset maksavat?

Lainaturva-vakuutuksen hinta on sopimuskohtainen ja määräytyy sen hetkisen kuukausierän perusteella. Lainaturva Plus -tuotteella vakuutusmaksun hinta on 10% kuukausierästä ja Lainaturva-tuotteella 8,5% kuukausierästä. Esimerkiksi jos lyhennät lainaasi 50 euron kuukausierissä, on Lainaturva Plus-vakuutusmaksun hinta silloin 5 euroa.

Lainaturva Plus -tuotteella vakuutusmaksun hinta on aina 10% kuukausierästä ja Lainaturva-tuotteella 8,5% kuukausierästä, huolimatta siitä teetkö muutoksia sopimuksesi maksusuunnitelmaan.

Miten Lainaturva-vakuutuksen voi irtisanoa?

Lainaturva-vakuutukset tulee irtisanoa kirjallisella irtisanomisilmoituksella. Voit toimittaa vapaamuotoisen ilmoituksen verkkopalvelumme kautta skannattuna liitetiedostona Viestit -osiosta tai lähettää ilmoituksen postitse osoitteeseen:

Attn. Maksuturva

Santander Consumer Finance Oy

Risto Rytin tie 33

00570 HELSINKI

Ilmoituksessa tulee olla vakuutuksen irtisanomisilmoituksen lisäksi vakuutetun rahoituksen sopimusnumero, jossa vakuutus on, vakuutetun allekirjoitus ja nimenselvennys sekä päivämäärä ja paikka.

Mikäli sinulla ei ole skannausmahdollisuutta, voit esimerkiksi kirjoittaa yllä olevat tiedot paperille, ottaa paperista puhelimella kuvan ja lähettää kuvan meille liitetiedostona verkkopalvelun Viestit-osiosta.

Yksityisleasing

Haluan hankkia auton yksityisleasingilla, miten toimin?

Ota yhteyttä autoliikkeeseenautomyyjät auttavat sinua auton hankintaan liittyvissä asioissa.  Myyjä hakee luottopäätöksen ja hoitaa kaikki leasingsopimukseen liittyvät toimenpiteet puolestasi. 

Julkaistu 30. syyskuuta 2021

Mitä kuukausivuokra sisältää?

Kiinteä kuukausivuokra sisältää huolto-ohjelman mukaiset määräaikaishuollot ja normaalista kulumisesta aiheutuvat korjaukset, sekä renkaiden normaalista kulumisesta johtuvat uusinnat. Renkaiden kausivaihdot kuuluvat sopimukseen. Valinnaisena lisäpalveluna voit ottaa myös renkaiden säilytyksen sekä sijaisautopalvelun huollon ajaksi.  Voit sisällyttää sopimukseesi halutessasi myös kattavan vakuutuksen.

Tarkempi erittely sopimuksen sisällöstä löytyy sopimusehdoista.

Mitä jos ajan autollani enemmän kuin sopimuksessa määritellyt ajokilometrit?

Jos huomaat ajavasi enemmän kuin sopimuksessasi on määritelty, ota yhteyttä asiakaspalveluumme verkkopalvelumme kautta. Laskemme sinulle uuden kokonaiskilometrien mukaisen kuukausivuokran antamiesi tietojen perusteella. Vahvistuksesi jälkeen toteutamme muutoksen ja veloitamme siitä palveluhinnastomme mukaisen kulun.  

Missä voin huoltaa autoani?

Auto tulee huollattaa valtuutetussa merkkikorjaamossa. Kerro että sinulla on Santanderin huoltoleasingsopimus, jotta korjaamo tietää, että heidän tulee hakea laskutuslupaa huoltotoimenpiteelle.  

Miten toimin sopimuksen päättyessä?

Sinun tulee palauttaa auto varusteineen viimeistään sopimuksen päättymispäivänä Santanderin ilmoittamaan osoitteeseen viat korjattuna, siivottuna ja puhtaaksi pestynä.  Ilmoitamme sinulle palautuspaikan hyvissä ajoin ennen sopimuksen päättymistä, jotta voit varata tarkastusajan etukäteen. Viralliset palautuspisteemme löydät myös nettisivuiltamme. Tapauskohtaisesti voidaan sopia auton palautuksesta muutoin kuin Santanderin yleiseen palautuspisteeseen, jolloin maksettavaksesi tulee Santanderin palveluhinnaston mukainen palvelumaksu. Huomioithan että muualle kuin Santanderin viralliseen palautuspisteeseen palautuvien autojen tarkastus suoritetaan vasta auton saavuttua Santanderin varastolle ja olet siten vastuussa auton kunnosta Santanderin varastolle saapumiseen saakka. 

 

Santander tiepalvelu

Miten Santander-tiepalvelu toimii?

Teknisen vian tai vahingon yllättäessä Santander-tiepalvelusta saa neuvonta-apua ja toiminta-ohjeet matkan eteenpäin saattamiseksi. Tarvittaessa tiepalvelu lähettää paikalle apua ja ajoneuvo mahdollisuuksien mukaan korjataan paikan päällä, mutta tarvittaessa hinataan asiantuntevalle korjaamolle. Santander tiepalveluun voi olla yhteydessä soittamalla numeroon 029 -1233990 (mpm/pvm).

Julkaistu 10. tammikuuta 2023

Mitä Santander-tiepalvelu maksaa?

Palvelu on veloitukseton Santander ajoneuvorahoituksen asiakkaille. Mahdollisista kustannuksista aiheutuvat veloitukset, kuten renkaan vaihtotyö, auton hinaus tai sijaisautopalvelu, ovat asiakkaan vastuulla, mutta yleensä ohjautuvat vakuutusyhtiön maksettaviksi riippuen vakuutusturvastasi. Kustannusten korvattavuus on hyvä varmistaa suoraan vakuutusyhtiöltäsi. Soitto tiepalvelun numeroon maksaa normaalin matkapuhelin- tai paikallisverkkomaksun hinnan.

Julkaistu 10. tammikuuta 2023

Missä kaikkialla Santander-tiepalvelu toimii?

Tiepalvelu toimii kaikkialla Suomessa ja on käytössä 24/7. Eli riippumatta missä ja milloin tarvitset apua, on tiepalvelu tukenasi

Julkaistu 10. tammikuuta 2023

Minulla ei ole Santander Liikennekaskoa autossani, voinko silti olla yhteydessä tiepalveluun?

Kyllä! Santander-tiepalvelu on käytettävissä kaikilla Santander ajoneuvorahoitusasiakkailla automaattisesti riippumatta vakuutusyhtiöstäsi.

Julkaistu 10. tammikuuta 2023

Luotonvalvonta

Sopimukseni on irtisanottu maksamattomien erien vuoksi, mitä voin tehdä?

Maksamalla irtisanomiskirjeen mukaisen erääntyneen summan eräpäivään mennessä, sopimuksesi saatetaan takaisin voimaan. Mikäli irtisanotusta sopimuksestasi herää lisäkysymyksiä, voit olla meihin yhteydessä verkkopalvelumme kautta.

Päivitetty 4. heinäkuuta 2024

Voinko myydä ajoneuvoni, jos sopimukseni on irtisanottu?

Mikäli ajoneuvorahoituksesi on irtisanottu, pyydämme sinua laittamaan viestiä verkkopalvelumme kautta, niin katsomme sopimuksesi tilanteen ennen ajoneuvon myyntiä.

Julkaistu 3. heinäkuuta 2023

Voiko sopimukseni maksuerää pienentää pysyvästi?

Maksusuunnitelmaa ei voi muuttaa, mikäli sopimuksen maksut eivät ole ajan tasalla. Maksusuunnitelman muutoksesta peritään palveluhinnaston mukainen kulu ja se vaatii aina uuden luottopäätöksen. Olethan asiakaspalveluumme yhteydessä verkkopalvelumme kautta lisätietojen saamiseksi.

Julkaistu 3. heinäkuuta 2023