Päivitä yrityksesi tiedot

Kaikkien Suomessa toimivien pankkien ja rahoitusyhtiöiden tulee jatkuvasti päivittää asiakkaidensa tietoja. Tämä on tärkeä toimi myös rahanpesun ja terrorismin rahoittamisen estämiseksi.

Luotonantajana meidän tulee jatkuvasti päivittää tietoja yritysasiakkaiden tosiasiallisista edunsaajista sekä asiakassuhteen tarkoituksesta ja luonteesta, mukaan lukien tieto varojen alkuperästä.

Mitä tietoja kysymme?

- Perustiedot yrityksen omistajista, tosiasiallisista edunsaajista ja päättävistä elimistä.
- Tiedot, jos yrityksen vastuuhenkilö on tai on ollut poliittisesti vaikutusvaltaisen henkilön roolissa (PEP) tai jos hän on tällaisen henkilön perheenjäsen tai yhtiökumppani.
- Tiedot yrityksen liiketoiminnasta ja varojen lähteestä.

Miten tiedot päivitetään

1. Siirry alla olevasta linkistä kirjautumaan käyttäen vahvaa sähköistä tunnistautumista. 

2. Kirjautumisen jälkeen pääset kysymyslomakkeen, josta löytyvät kysymykset, joihin sinun on vastattava.

3. Vastaa kysymyksiin huolellisesti ja ota huomioon, että vastauksia ei pääse muokkaamaan enää eteenpäin siirryttäessä. 

Mitä tapahtuu jos et vastaa kysymyksiin?

Mikäli et vastaa kysymyksiin 31. maaliskuuta 2024 mennessä, mahdollisuuttasi käyttää
tuotteitamme ja palveluitamme voidaan rajoittaa.
   • Lainasi tai rahoituksesi lisäpalvelut estetään: et voi hakea lyhennys- tai maksuvapaita kuukausia, maksusuunnitelman muutoksia tai sopimuksen jatkoa.
   • Verkkopalvelun toimintoja rajoitetaan.
Teemme myös yksilöllisen arvion asiakassuhteesta, joka voi johtaa siihen, että joudumme
päättämään asiakassuhteen kanssasi.

Palvelemme asiakastietojen päivitykseen liittyen numerossa:

09 8564 5100

Avoinna tiistaista perjantaihin klo 12:00 - 16:00

Tietoa on saatavilla myös Finanssivalvonnan sivuilta ja monen eri toimijan yhteisesti ylläpitämästä sivustosta rahanpesu.fi

(Huomaathan, että asiakastietojen päivitystä ei voi tehdä puhelimitse. Päivitys onnistuu vain kirjautumalla sisään tästä)