Hoppa till huvudinnehållet

​FORMULA 1 GRAN PREMIO HEINEKEN D'ITALIA 2016

Järjestimme kesän aikana F1-kilpailun yhdessä MTV Katsomon kanssa. Palkintona oli kisaviikonloppu Monzan F1-osakilpailuun. Voittajia oli yhteensä viisi ja tässä muutamia kertomuksia heidän matkakokemuksestaan.

Arin matka

Roskaposteja siivotessa meinasi käydä paha moka. ”Voita Formulamatka Monzaan” –viesti oli juuri katoamassa bittiavaruuteen, kun selkäytimestä tuli hälytys, että stop, tekstissähän lukeekin ”VoitIT …”. Etusormi teki hätäjarrutuksen delete-näppäimen kohdalla ja pikaisten varmistusten jälkeen (mm. lähteekö vastausviesti Nigeriaan), alkoi vaikuttaa selvältä, että tässä on ihan oikeasti tosi kyseessä. Ja loppu onkin historiaa.

Muutama viikko odottelua, sopivasti lisäinfoa ja sitten vihdoin 2. syyskuuta klo 6.00 tutustuimme lentokentällä toisiimme, viisi voittajaa ja neljä isäntäämme. Rentoa ja persoonallista porukkaa, ei uskoisi, että arvalla saa kokoon noin hienon tiimin.

Olihan minulla toki F1-kokemusta ennestäänkin. Tuoreena muistissa on kun -83 kävin interrail-reissulla Hockenheimissa katsomassa Keke Rosbergia. Ja nyt heti perään olen täällä Monzassa, vau! Pakko kyllä myöntää, että puitteet ovat hieman muuttuneet vuosien myötä. Huimaa sirkusta, karnevaalia, oheistoimintaa ja punaista paitaa. Ja tekniikka kehittynyt huimasti niin autojen kuin viestinnänkin osalta.
F1-pakettimme oli lähes täydellinen. Klubipassiimme kuului Fans Club -pöytä varikkosuoran vieressä heti varikkopilttuiden jälkeen. Siitä lasin takaa pääsimme autojen lisäksi seuraamaan kuskien, lehdistön ja mekaanikkojen liikkumista varikon ja radan välillä. Mikäs siinä oli lounasta nautiskellessa kera hyvin valittujen ruokajuomien. Harjoituksia, aika-ajoja ja kisaa seurasimme Outer Ascarin katsomossa. Ainoastaan varikolle emme päässeet viimeistelemään Ferrarien säätöjä ja laatimaan kisataktiikkaa. Ja huomasihan tuon sitten kisan tuloksistakin…

Italiassa tunnetusti syödään hyvin ja muutamaan otteeseen kävimme sen omakohtaisesti varmistamassa. Kiitos isännillemme, erinomaisia olivat ristorantevalinnat. Sääkin suosi, aurinkoa oli ja lämmintä +30 pitkälle iltaan. Kyllä sekin kotiolot voitti. Omalle lähipiirille sekä työ-, harrastus- ja muille kavereille läheteltiin luonnollisesti sopivasti kateutta herättäviä kuvia ja muita tervehdyksiä.
Maanantaina palauteltiin rankan turnauksen kuluttamia voimia ja jaloiteltiin vähän kaupungilla ja piipahdettiin vielä Duomolla. Ferrarikaupasta tehtiin viimeisiä tuliaisostoksia. Kentälle lähdettiin iltapäivällä ja pikkuhiljaa vähenevästä huulenheitosta huomasi, että itse kunkin duracellit alkoivat jo hiipua. Lento sujui rauhallisesti ja kotimaan kentältä yhdeksän kappaletta silminnähden tyytyväistä F1-matkalaista sitten poistui yöhön kukin omia polkujaan kohti uusia seikkailuja. Yhtä mieletöntä once-in-lifetime -kokemusta rikkaampana.

Ari

Karin matka

Kun sain viestin voitosta, epäilin viestiä oikeaksi... siitä sitten googlailemaan nimiä ja puhelinnumeroita... ;-) Kun sitten alkoi näyttää siltä, että viesti saattaisi ollakin oikea, alkoi spekulointi pääseekö matkalle, pystyykö järjestämään vapaita reissun ajaksi. Formulafanina oli tiukka paikka, samana viikonloppuna olin järjestämässä tapahtumaa, jossa panokseni olisi "korvaamaton"... noh ainakin omasta mielestä.
Kun sain järjestettyä itseni vapaaksi, alkoi hillitön odottelu ja mahtava fiilis.
Oletko ennen ollut katsomassa F1-kisoja?

Tämä matka menee heittämällä TOP5 reissuihin elämässäni, vaikka olen matkaillut aikalailla. Matkan parasta antia oli ehdottomasti se, että Santanderin ja MTV:n vetäjät olivat palkintomatkalaisten seurana hereilläoloajasta n.80%. Vetäjät sekä 5 palkinnon saajaa olivat nopeasti yksi yhtenäinen ryhmä, joka on yllättävää suomalaisittain ;-)

Kaikki olivat avoimia ja hauskaa oli... mm. kun pullonpyörityksen tuloksena linja-autossa myös vetäjät tekivät punnerruksia tai vähintään talent-tasoa oleva palkintomatkalaisen esitys ukko-pekka improvisaatiolaulusta oppaan mikrofonia käyttäen.
Kisaliput hospitality fan clubissa, majoitus 4-tähden hotellissa ja muut tarjoilu oli VIP +++ tasoa. Millään tavoin huono juttu ei ollut myöskään se, että kun seuraava luottokorttilasku reissun jälkeen tuli, oli korttia itse käyttänyt alle 100euron edestä!!! :-D ISO KIITOS!!!

Kaikki te, jotka näitte kilpailun ja jätitte osallistumatta kyseiseen kilpailuun, kiitos paremmasta mahdollisuudesta voittaa tämä palkinto.

Kari

Reijon Matka

Saatuani sähköpostitse tiedon voitosta oli ensimmäiset ajatukset et mikähän huijausviesti tämäkin on.
Vastasin viestiin epäileväni huijausta, vastaukseksi sain tiedon, ettei ole huijausta ja lisäinfoa tulossa. Olihan siinä sitten sulattelemista et formulaa tsiigaan Monzaan.
Vielä Lähtöpäivän aamunakin kuitenkin mietitytti, onko tämä sittenkin huijausta, vaikka luvattu informaatio oli saapunutkin.

Formulakisoissa en ollut paikan päällä kisoja seuraamassa käynyt, joten odotukset olivat hieman sekavat. Televisiosta kylläkin seurannut kisoja jo Keken ajoilta. Mutta nyt paikan päällä käyneenä niin on se mahtavaa touhua livenä. Parasta reissussa oli kokonaisuus. Kaikki oli valmiiksi järjestetty. Hirveästi ei tarvinnut itse miettiä miten missä ja milloin. Siitä suuret kiitokset matkan järjestäjälle. Ja tietenkin koko matkaporukalle. Tulimme toimeen yllättävän hyvin näinkin intensiivisellä reissulla.

Matka näin lyhykäisyydessään oli aivan mahtava. Tutustuin uusiin ihmisiin. Pidimme porukassa ja välillä omissa oloissamme hauskaa. Ja mikä mahtavinta näimme ja koimme parhaan tunnelman Ferrarin kotiradalla kauniissa Monzassa. Erityiset kiitokset mahtavalle Santanderin / maikkarin porukalle. Olette huipputyyppejä. Ilman teidän panostanne ei matka olisi ollut niin Hauska ja tapahtumarikas.
Oli kiva palata kotiin väsyneenä ja lukuisia muistoja rikkaampana.