Vuosittain jaettavalla Suomen paras asiakasteko -palkinnolla annetaan tunnustusta suomalaisyritysten vaikuttajille, jotka ovat tehneet merkittävää työtä asiakaskokemuksen parantamiseksi. Vuoden 2015 palkinto annettiin Santanderin Ambassadors-ryhmälle. Ryhmä koostuu Santanderin eri osastojen työntekijöistä. Tavoitteena on muuttaa organisaation ajattelutapaa tuotelähtöisyydestä kohti asiakaskokemusta.
"Tulihan tämä palkinto yllätyksenä, mutta olemme kiitollisia siitä, että konkreettinen tekeminen asiakaspalvelun parantamiseksi on huomioitu. On hienoa saada positiivista palautetta", sanoo liiketoimintajohtaja Ville Rinkinen Ambassadors-ryhmän sponsori Santanderilla.
"Ambassadors-ryhmää on pidetty koko meidän Nordic-organisaatiossa hyvänä, eteenpäin vievänä liikkeenä. Asiakas on nostettu keskiöön jo strategian tasolla", Rinkinen jatkaa.
Suomen paras asiakasteko -palkintoraati kehuu Santanderin Ambassador-ryhmän toimintaa.
"Ryhmä haluaa keskustelua herättämällä saada jokaisen työntekijän ajattelemaan, että he ovat osa asiakaskokemuksen tuottamista – tehtävästä riippumatta. Toiminta on käynnistynyt hienosti ja konkreettisia tekojakin on saatu aikaiseksi", perustelee raadin puheenjohtaja, CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja.