Hoppa till huvudinnehållet

Santander jakaa jouluiloa

Kaiken finanssitoiminnan keskiössä on luottamus. Mutta luottamus ei synny ilman lämpimiä suhteita asiakkaisiin, työntekijöihin, osakkeenomistajiin ja paikallisiin yhteisöihin. Siksi pankkimaailman suurtoimija Santander panostaa sosiaalisesti vastuulliseen toimintaan ruohonjuuritasolla, yhteensä 45 maassa.

Kansainvälisen Santander-konsernin toiminta perustuu ihmisten ja yritysten auttamiseen. Ympäristö, sosiaalinen vastuu ja hyvä hallinnointi ovat Santanderin vastuullisuusohjelman ydintä.

Santander on kaikessa toiminnassaan sitoutunut ympäristönsuojeluun ja ilmastonmuutoksen torjumiseen, mutta konsernilla on myös lukuisia paikallisen tason aloitteita, joilla pankki edistää ihmisten ja yhteisöjen hyvinvointia.

Suomessa auto- ja kuluttajarahoituspalveluihin erikoistunut Santander on kuin perheyritys. Ketterässä organisaatiossa päätöksiä tehdään ripeästi ja eletään joustavasti tilanteen mukaan. Suomen Santander on osa Nordic-organisaatiota yhdessä Norjan, Ruotsin ja Tanskan kanssa.

Hyvän joulumielen lähettinä Santander toteuttaa parhaillaan suomalaisten joulutoiveita yhteistyössä Radio Aallon kanssa. Radiokuuntelijat ovat saaneet ehdottaa kohteita, joihin he haluaisivat lähettää jouluiloa. Kohde voi olla esimerkiksi päiväkoti, vanhainkoti tai sairaalan henkilökunta – ja Santander vie toiveet perille.

Joulukuun ensimmäisellä viikolla Santander vei jouluiloa Helsingin Kontulan palvelukeskuksen ikäihmisille. Sanansaattajina toimivat Radio Aallon Dynastia-ohjelmasta tutut Anna Perho ja Kimmo Vehviläinen sekä Hovimuusikko Ilkka.

Joulujoukkio vei monipuolisen palvelukeskuksen asukkaille ja henkilökunnalle kukkia ja lyhtyjä – sekä joulumusiikkia. Hovimuusikko Ilkan tulkitsemat joululaulut saivat vanhukset laulamaan kyynel silmäkulmassa. Joulun taika toteutuu pienten tekojen myötä.

Toisella viikolla Santander ja Radio Aalto veivät korillisen jouluiloa Helsingin eläinsuojeluyhdistys HESY ry:lle, mukanaan pieniä joululahjoja, kuten kissanpentujen märkäruokaa ja äidinmaidon vastiketta. Koirat puolestaan saivat maukkaita luita jouluksi. Kodittomat nelijalkaiset sulattivat radiojuontajien sydämet kirpeänä talviaamuna.

Santander-konsernilla on kosolti vastuullisuusprojekteja ympäri maailmaa. Korkeakoulutuksen tukeminen on Santanderin vastuullisuusohjelman peruspilari. Jo 17 vuoden ajan Santander Universities -ohjelma on edistänyt yliopistojen kansainvälistymistä, innovaatioita, tutkimustoimintaa ja tiedon jakamista muun muassa apurahoja myöntämällä. Ohjelmassa on mukana yli 1 100 partneriyliopistoa ja tutkimuskeskusta yli 20 maassa.

YK:n periaatteisiin nojaten Santander tukee myös lasten koulutusta vähäosaisissa yhteisöissä, etenkin Latinalaisessa Amerikassa. Koulutuksen ohella Santander kannustaa paikallista yritystoimintaa – erityisesti pienyrittäjiä – ja edistää uusien työpaikkojen luomista.

Pankki tahtoo edistää myös taloudellisen tiedon lukutaitoa. Santander uskoo, että oppimalla rahan ja säästämisen arvon nuorena, lapsista kasvaa vastuullisia aikuisia. Santander tukee myös perheitä ja eläkeläisiä taloudellisessa päätöksenteossa.

Taiteella ja kulttuurilla on arvokas asema Santanderin vastuullisuusohjelmassa. Banco Santander Foundation -säätiö sponsoroi lukuisia taide-, musiikki-, kirjallisuus-, tiede- ja ympäristöprojekteja. Toimiipa pankki myös Scuderia Ferrari -tallin sponsorina F1-sarjassa.

Santander toivottaa kaikille lämmintä joulumieltä ja vastuullista vuodenvaihdetta!

Lue lisää Santander-konsernin yhteiskuntavastuusta:
Santander and sustainability
Santander Group Sustainability Report 2014