Hoppa till huvudinnehållet

Uunituore Nissan oli mieluisa arvontavoitto lappeenrantalaiselle

Santanderin e-laskuarvonta ratkesi joulukuussa. Nissan Micra -auto löysi uuden kodin Lappeenrannasta.

"Olihan se kieltämättä mukava joululahja. Ei ihan perinteinen", tuumaa lappeenrantalainen Juha Puroharju upouudesta Nissan Micra -autostaan. Puroharju osallistui syksyllä Santanderin arvontaan, jossa saattoi voittaa auton vaihtamalla marraskuun loppuun mennessä paperilaskun sähköiseen laskutukseen.

Puroharjun taloudesta löytyi jo ennestään auto. Hän kertoo toisen auton olevan kuitenkin tervetullut arjen helpottaja ja arvelee, että se voisi ainakin aluksi mennä vaimon käyttöön.

"Toinen auto helpottaa kovasti elämää. Yhden auton kanssa aikatauluista on pitänyt sopia tarkasti, ja esimerkiksi lapsen vieminen harrastuksiin on vaatinut säätöä. Kaksi autoa helpottaa siinä mielessä elämää", Puroharju sanoo.

Santanderin puolelta sähköiseen laskutukseen siirtyminen on ollut toivottu ja odotettu muutos.

"Olemme pitkään valmistelleet siirtymistä e-laskutukseen. Hienoa vihdoin nähdä tämän työn hedelmää. Ilahduttavaa myös, miten moni on siirtynyt jo pois paperilaskun käytöstä", iloitsee Santanderin Operatiivinen johtaja Ville Rinkinen

"Nykyään perinteiselle e-laskulle löytyy paljon kätevämpiä vaihtoehtoja. E-laskun lisäksi laskun voi saada Santanderin verkkopalveluun, OmaPostiin tai yritysten tapauksessa verkkolaskuna."

Rinkinen lisää, että ennen paperilaskun mukana on lähetetty paljon enemmän asiakassuhteeseen liittyvää tärkeää tietoa, mutta nykyään sähköiset kanavat, etenkin sosiaalinen media, ovat asiakkaille paljon luontevampi tapa vastaanottaa ja antaa tietoa.

"Toki paperilasku pysyy vaihtoehtona niin haluaville myös jatkossa", Rinkinen kertoo.

Voittoautolle löytyy käyttöä

Itseään varovaisesti automieheksi kutsuvalle Puroharjulle voittoauto on ensimmäinen kosketus Nissan-merkkiin. Muuten autoilua tulee harrastettua jonkin verran: Puroharju ajaa päivässä pelkästään työmatkojen puolesta noin 50 kilometriä, ja yhteensä työmatkakilometrejä kertyy vuodessa parikymmentätuhatta.

"Periaatteessa autoilu on mukavaa hommaa", Puroharju miettii.

"Toisaalta nämä päästöasiat ovat nyt olleet kovasti esillä. Kuitenkin julkinen liikenne on pääkaupunkiseudun ulkopuolella niin heikkoa, että autolle on oikeasti tarvetta."

Haastattelun loppupuolella Puroharjulla alkaa olla jo kiire, sillä hänen on lähdettävä viemään lastaan harrastuksen pariin – vielä toistaiseksi vanhalla autolla.