Ivalon Palloseuran juniorit HJKn pelaajien kanssa Helsingissä

Ivalon Palloseura kulttuurimatkalla

Suomen pohjoisimman juniorijalkapallojoukkueen pelaajat olivat Santanderin ja HJK:n vieraana Helsingissä. Ivalon Palloseuran junioripelaajat tutustuivat helsinkiläisiin pelaajiin ja saattoivat joukkueen Europeliin.

Santander yllätti Ivalon Palloseuran nuoret pelaajat kotikentällään kutsumalla pelaajat Helsinkiin seuraamaan HJK:n peliä. Jännitys tiivistyi otteluun färsaarelaista HB Tórshavnia vastaan. Ottelu pelattiin Helsingissä Telia 5G -areenalla 9.7. Peli päättyi 3-0 HJK:n hyväksi.

Ivalon Palloseura on paitsi pohjoisin, myös yksi nuorimmista. Seura perustettiin tämän vuoden helmikuussa.

"Ivalossa meillä ei ole olemassa minkäänlaista jalkapallokulttuuria, mutta nyt lapset saivat yhdessä päivässä kokea jalkapallokulttuuria enemmän kuin osasimme haaveillakaan. Uskon, että tämän kokemuksen myötä uudet junioripelaajat innostuvat lajin ja seuran pariin”, kertoi Ivalon Palloseuran juniorien valmentaja Inka Saija.

Ikimuistoisen päivän aikana pienet pelaajat saivat harvinaisen tilaisuuden päästä tutustumaan Telia 5G areenaan ja jopa hieman harjoittelemaan kentän nurmella. Lisäksi pelaajat pääsivät tapaamaan myös nykyistä maajoukkuevalmentaja Markku Kanervaa.

Tempaus on osa Santanderin keväällä aloittamaa yhteistyötä HJK:n kanssa. Santander ja HJK haluavat tarjota jalkapalloelämyksiä kannattajilleen ja asiakkailleen. Yhteistyö tuo HJK:n kannattajille parempia palveluita otteluiden aikana. Santander puolestaan saa näkyvyyttä ja mahdollisuuden tarjota omille asiakkailleen ja henkilöstölleen ainutlaatuisia jalkapallokokemuksia.

“Jalkapallossa yhdistyy Santanderille tärkeitä asioita, kuten joukkuehenki. Hienoa saada innokkaita jalkapalloilijoita vieraaksemme Ivalosta saakka, sanoi Santander Consumer Financen toimitusjohtaja Peter Sjöberg.
Illustration man i blå tröja som sparkar på en fotboll