Green All in One autoilun päästövaikutusten estäminen

Autoilun päästövaikutusten estäminen osaksi autorahoituspalvelua

Lanseerasimme markkinoille uuden tuotteen, jonka avulla voi  estää autoilusta aiheutuvat päästövaikutukset. Uudessa Green All in One -palvelussa autoilun tuottamat hiilidioksidipäästöt mitätöidään ostamalla päästöoikeuksia päästökauppajärjestelmästä.

​Green All in One on lisäpalvelu jo olemassa olevaan Santanderin All in One -autorahoitustuotteeseen.  Rahoitussopimuksessa asiakas saa uuden auton käyttöönsä 24 tai 36 kuukauden sopimuksella ja haluamillaan kilometreillä sekä lisäpalveluilla. Green All in Onen myötä palveluun saa kuukausimaksulla mukaan autoilun tuottamien päästöjen mitätöinnin, josta huolehtii Santanderin yhteistyökumppani CO2Esto. CO2Esto huolehtii päästöjen mitätöinnin toteutumisesta ostamalla päästöoikeuksia pois EU:n päästökaupan kiintiöstä.

– Ostetut oikeudet ovat pois Euroopan suurimpien päästölähteiden käytöstä ja siten vastaava määrä hiilidioksidipäästöjä jää syntymättä niissä, yksi CO2Eston perustajista Matti Tähtinen kertoo.

Pienellä kustannuksella todellisia päästövähennyksiä

Green All in One on Suomen automarkkinoilla ensimmäinen päästöjen mitätöinnin tarjoava tuote. Tuotteen voi liittää ensirekisteröitävän bensiini-, diesel- tai hybridiauton rahoitussopimukseen.

Keskimäärin päästöjen mitätöinti maksaa noin 10 euroa kuussa. Palvelun hintaan vaikuttaa auton CO2-arvo sekä sopimuskilometrit. Summa käytetään lyhentämättömänä päästöoikeuksien mitätöintiin ja yhteistyökumppanimme palvelun kattamiseen.

– Autoiluun liittyvät ekologisemmat vaihtoehdot ovat selkeästi olleet ihmisten kiinnostuksen kohteena hybridiautojen ja sähköautojen merkeissä jo pidemmän aikaa. Latausinfra ja toimintasäde ovat kuitenkin vielä rajallisia. Uuden auton hankinnassa kannattaakin ensisijaisesti miettiä, millaiseen käyttötarpeeseen auton hankkii. Yhtä ja oikeaa käyttövoimaa ei ole, vaan auton käyttötarve, maantieteellinen alue sekä ajomatkat ovat ratkaisevassa roolissa oikeaa ajoneuvoa valittaessa. Jos ajaa paljon ovat esim. uudet, puhtaat dieselit järkeviä valintoja, kertoo Santander Consumer Financen liiketoimintajohtaja Kari Kauppinen.

– Green All in One on useammalle autoilijalle paras mahdollinen ja tehokas estää päästövaikutuksia. Meillä on hyvät odotukset tuotteen suhteen, Kauppinen jatkaa.

Vaikka kaikkea kulutusta ei voi vähentää, ilmastonmuutoksen ehkäisemiseksi on silti tehtävä töitä. Valveutunut kuluttaja voi alkaa suosimaan tuotteita ja palveluita, jotka ovat ympäristölle parempia.

– Monille auto on edelleen tarpeellinen kulkuväline, josta ei voi luopua. Green All in Onen avulla voi kuitenkin pitää huolen siitä, että autoilun aiheuttamat hiilidioksidipäästöjen vaikutukset estetään, Kauppinen kertoo.

Santander Consumer Finance tarjoaa yksilöllisiä ja joustavia rahoitusvaihtoehtoja asiakkailleen. Santander Consumer Finance on Suomen suurin autorahoittaja, ja osa Banco Santanderia joka on yksi maailman suurimmista rahoitusalan toimijoista.

CO2Esto on VTT:n asiantuntijoiden perustama kustannustehokkaisiin ilmastonmuutoksen hillintätoimiin keskittynyt yritys. CO2Esto Oy auttaa yrityksiä, yhteisöjä ja yksilöitä löytämään ratkaisuja ilmasto- ja energiakysymyksiin. Sillä on ainutlaatuinen kasvihuonekaasupäästöjen vähennyspalvelu, joka toimii EU:n päästökauppajärjestelmän kautta.