Usein kysyttyjä kysymyksiä Ostorahoituksesta

kysymysmerkki
Miten haen Ostorahoitusta?

Voit hakea ostorahoitusta sitä tarjoavista myyjäliikkeistä. Usean liikkeen verkkosivuilta voi myös hakea ennakkopäätöksen rahoituksellesi, jolloin valmis päätös odottaa sinua liikkeessä. 

Huomioithan, että rahoitus kannattaa hakea tarpeeksi suurelle summalle, jotta se kattaa hankintasi koko hinnan. Lopullinen lainasumma vahvistetaan myyjäliikkeen toimesta toteutuneen kauppasumman mukaisesti. – lopullinen lainasumma tarkistetaan aina toimenpiteen oikean hinnan mukaisesti. Ennakkohakemus ei sido mihinkään tai edellytä ostamista.

Voinko maksaa rahoituksen aikaisemmin pois tai isompaa erää?

Voit halutessasi maksaa sovittua suuremman kuukausierän. Ylimääräinen suoritus ei lähtökohtaisesti vaikuta tulevien kuukausierien suuruuteen, vaan pienentää jäljellä olevan lainan määrää. Näin ollen ylimääräiset suoritukset pienentävät mahdollisia korkokustannuksia sekä lyhentävät laina-aikaa.

Jos haluat maksaa koko jäljellä olevan lainasumman ennenaikaisesti, muista tarkistaa loppuvelan summa Santanderin verkkopalvelussa tai ota yhteyttä Santanderin asiakaspalveluun. Santanderin asiakaspalvelu kertoo sinulle lainasi loppusumman korkoineen ja kuluineen sovitulle maksupäivälle.

Tuleeko minulle kuluja siitä, että maksan rahoituksen aiemmin pois?

Korot ja kulut maksat vain loppusumman maksupäivään asti. Tarkista aina Santanderin asiakaspalvelusta tai Santanderin verkkopalvelusta jäljellä oleva pääoma korkoineen ennen poismaksua. Mitään ylimääräistä kulua ei tule ennenaikaisesta poismaksusta.

Jos haluan maksaa osan tuotteesta tai palvelusta jollain muulla maksutavalla, miten toimin?

Voit sopia käsirahan maksusta myyjäliikkeen kanssa. On mahdollista maksaa osa tuotteen tai palvelun summasta esimerkiksi kortilla ja tehdä loppusummalle rahoitussopimus.

Voinko saada lyhennysvapaita kuukausia?

Voit saada vuodessa kaksi lyhennysvapaata kuukautta. Kuukaudet eivät voi olla peräkkäisiä. Lyhennysvapaista kuukausista voit sopia asiakaspalvelumme kanssa. Lyhennysvapaalta kuukaudelta kertynyt korko ja tilinhoitomaksu sekä mahdollinen vakuutus veloitetaan normaalisti eräpäivänä. Lyhennysvapaista kuukausista veloitamme palvelumaksuhinnastomme mukaisen kulun.

Voinko muuttaa laskuni eräpäivän?

Voit valita haluamasi eräpäivän ja muuttaa sitä koska tahansa. Eräpäivän muutoksesta veloitamme palvelumaksuhinnastomme mukaisen kulun. Eräpäivän muutos vaikuttaa yleensä seuraavan laskutusjaksosi pituuteen ja saattaa muuttaa alkuperäisessä sopimuksessa olevaa laina-aikaa. Pysyvää eräpäivän muutosta voit hakea suoraan verkkopalvelussamme kohdasta muuta maksusuunnitelmaa. Huomioithan, että emme voi muuttaa eräpäivää jo erääntyneelle laskulle. Lisää maksuaikaa laskullesi voit hakea suoraan verkkopalvelussamme tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Minulla on useita Santanderin laina-/rahoitustuotteita, voinko maksaa samalla viitenumerolla kaikki Santander -laskuni?

Laskujen viitenumerot ovat tuotekohtaisia. Laskut tulee maksaa erillisinä suorituksina ja omilla viitenumeroillaan.

Voiko laskun suoraveloittaa tililtäni?

Suoraveloitus ei ole mahdollinen, mutta voit vaihtaa laskusi e-laskuun. Automaattisen maksamisen avulla e-lasku toimii kuten suoraveloitus. Voit tilata e-laskun verkkopankissasi tarkistamallasi laskuttajan nimellä (maksun saaja) ja syötä tilauksen yhteydessä asiakasnumero ja sopimusnumero niille varattuihin kenttiin. Lue lisätietoja e-laskusta. 

Voit myös tilata laskut sähköiseen OmaPosti-postilaatikkoon. Palveluun pääset tutustumaan Postin omilta www-sivuilta.

Jos minulle tulee maksuvaikeuksia, miten minun tulee toimia?

Ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme yhdessä etsiä tilanteeseesi sopivan ratkaisun. Jos tunnet tarvitsevasi yleisesti apua taloutesi tasapainottamiseen tai velkaneuvontaan, saat tietoa esimerkiksi Kuluttajaviraston sivuilta

Mistä saan lisätietoja Santander Ostorahoitukseen liittyen?

Lisätietoja saat Santanderin asiakaspalvelusta tai rahoitustamme tarjoavista myyjäliikkeistä. Santanderin asiakaspalvelun yhteystiedot

Verkkopalvelu 

Ostorahoitushakemukseni on hyväksytty, miten toimin?

Ilmoita hyväksytystä päätöksestä myyjäliikkeessä hankintaa tehdessäsi. Rahoituksen lopullinen summa tarkentuu hankintasi lopullisen summan mukaan.

Ostorahoitushakemukseni on käsittelyssä, miten toimin?

Hakemuksesi käsitellään Santanderilla manuaalisesti. Santanderin asiakaspalvelu ilmoittaa sinulle, kun hakemus on käsitelty ja päätös on valmis.

Ostorahoitushakemukseni on hylätty, miten toimin?

Tarkista, että hakemuksellasi kaikki tiedot ovat oikein. Mikäli sinulla on mahdollisuus ottaa rahoitukseen yhteisvastuullinen velallinen, se saattaa edesauttaa rahoituksen myöntämistä. Huomioithan, että yhteisvastuullisen tulee olla yli 21-vuotias ja asua samassa osoitteessa.