Usein kysyttyjä kysymyksiä lainasta

kysymysmerkki
Miten nopeasti saan rahat tililleni?

Käsittelemme lainahakemuksesi viimeistään seuraavana arkipäivänä sen saapumisesta. Jos lainahakemuksesi hyväksytään alustavasti ja olet suorittanut sähköisen allekirjoituksen lainan hakemisen yhteydessä, tarvitsemme sinulta liitteet lopullista päätöstä varten. 

Allekirjoitus tekemättä? Voit tehdä sähköisen allekirjoituksen milloin tahansa Santanderin verkkopalvelussa tai etusivun "Kirjaudu sisään" -linkin kautta. 

Lainahakemuksen liitteeksi tarvitsemme dokumentin ansiotuloistasi. Liitteiden lähetys onnistuu Santanderin verkkopalvelussa. 

Kun sopimuksesi liitteineen on tarkistettu ja hyväksytty, maksamme lainasumman sopimuksessa ilmoittamallesi nimissäsi olevalle pankkitilille 1–2 arkipäivän kuluessa siitä, kun allekirjoitettu lainasopimus on saapunut meille. Käytämme pikamaksua, joten lainasumma on tililläsi parhaimmillaan muutamassa tunnissa.

Mistä jäljellä olevan lainan määrän voi tarkistaa?

Jokaisessa laskussa on ilmoitettu jäljellä oleva pääoman määrä laskutuspäivänä. Pääoman määrä laskutuspäivänä ei ole sama kuin lainan loppusumma. Tarkan jäljellä olevan lainan määrän voit tarkistaa verkkopalvelustamme tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voiko lainaa lyhentää sovittua nopeammin?

Voit halutessasi lyhentää lainaa maksamalla sovittua suuremman kuukausierän. Ylimääräinen suoritus ei vaikuta tulevien kuukausierien suuruuteen, vaan pienentää jäljellä olevan lainan määrää. Näin ollen ylimääräiset suoritukset pienentävät lainan korkokustannuksia sekä lyhentävät laina-aikaa. Jos haluat maksaa koko jäljellä olevan lainasumman ennenaikaisesti, tarkista tarkka maksettava summa verkkopalvelustamme tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voiko lainan maksaa pois kokonaan sovittua aikaisemmin?

Mikäli haluat maksaa koko jäljellä olevan lainasumman ennenaikaisesti, tarkista tarkka maksettava summa verkkopalvelustamme tai ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Laskemme sinulle lainasi loppusumman sovitulle maksupäivälle.

Onko minun mahdollista saada lainaani lyhennysvapaita kuukausia?

Voit saada lainallesi vuodessa kaksi lyhennysvapaata kuukautta. Kuukaudet eivät voi olla peräkkäisiä. Lyhennysvapaista kuukausista voit sopia asiakaspalvelumme kanssa hakemusvaiheessa. 

Mikäli sinulla on jo laina meiltä, voit hakea lyhennysvapaita kuukausia suoraan verkkopalvelussamme tai puhelimitse asiakaspalvelustamme 09-8564 5250 (avoinna arkisin klo 10-16). Lyhennysvapaalta kuukaudelta kertynyt korko ja tilinhoitomaksu laskutetaan seuraavan laskusi yhteydessä.

Voinko muuttaa laskuni eräpäivän?

Voit valita haluamasi eräpäivän ja muuttaa sitä koska tahansa. Eräpäivän muutoksesta veloitamme palvelumaksuhinnastomme mukaisen kulun. Eräpäivän muutos vaikuttaa yleensä seuraavan laskutusjaksosi pituuteen ja saattaa muuttaa alkuperäisessä sopimuksessa olevaa laina-aikaa. Pysyvää eräpäivän muutosta voit hakea suoraan verkkopalvelussamme kohdasta muuta maksusuunnitelmaa. Huomioithan, että emme voi muuttaa eräpäivää jo erääntyneelle laskulle. Lisää maksuaikaa laskullesi voit hakea suoraan verkkopalvelussamme tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Voiko laskun suoraveloittaa tililtäni?

Suoraveloitus ei ole mahdollinen, mutta voit vaihtaa laskusi e-laskuun. Automaattisen maksamisen avulla e-lasku toimii kuten suoraveloitus. Voit tilata e-laskun verkkopankissasi tarkistamallasi laskuttajan nimellä (maksun saaja) ja syötä tilauksen yhteydessä asiakasnumero ja sopimusnumero niille varattuihin kenttiin. Lue lisätietoja e-laskusta. 

Voit myös tilata laskut sähköiseen OmaPosti-postilaatikkoon. Palveluun pääset tutustumaan Postin omilta www-sivuilta.

Mitä lasku sisältää?

Jokaisessa laskussa on ilmoitettu lainasi pääoma laskutuspäivänä sekä laskuerittely, jossa on kerrottu laskutettavan erän lyhennyksen, koron ja kulujen osuus.

Minulla on useita Santanderin laina-/rahoitustuotteita, voinko maksaa samalla viitenumerolla kaikki Santander -laskuni?

Laskujen viitenumerot ovat tuotekohtaisia. Laskut tulee maksaa erillisinä suorituksina ja omilla viitenumeroillaan.

Jos minulle tulee maksuvaikeuksia, miten minun tulee toimia?

Ota välittömästi yhteyttä asiakaspalveluumme, jotta voimme yhdessä etsiä tilanteeseesi sopivan ratkaisun. Jos tunnet tarvitsevasi yleisesti apua taloutesi tasapainottamiseen tai velkaneuvontaan, saat tietoa esimerkiksi Kuluttajaviraston sivuilta

Olen muuttanut ja tehnyt osoitteen muutoksen maistraattiin, miksi saan laskut edelleen vanhalla osoitteella?

Emme saa tietoa osoitteen muutoksista maistraatilta tai väestörekisteristä. Sopimusehtojen mukaisesti asiakkaan on ilmoitettava yhteystietojen muuttumisesta asiakaspalveluumme. Omat osoite- ja yhteystietosi voit päivittää suoraan verkkopalvelussamme.