Usein kysyttyjä kysymyksiä All in One-palvelusta

Yleistä

Voiko All in One -rahoitukselle hakea ennakkoon luottopäätöstä?

All in One -rahoitukselle voit hakea luottopäätöksen etukäteen tämän sivuston laskurista. Lopullisen päätöksen saat helposti jälleenmyyjältäsi ennen sopimuksen tekoa. Päätös on voimassa auton luovutukseen saakka, mikäli tiedoissa ei tapahdu merkittävää muutosta.

Miten toimin nykyisen autoni kanssa?

Voit pyytää nykyisestä autostasi tarjouksen autoliikkeestä. Vaihtoauton hyvityshinnan voit halutessasi käyttää käsirahana All in One -sopimukseesi tai ottaa rahana itsellesi. Mikäli sinulla on jo ennestään Santanderin rahoitus autossa, voi selvittää auton loppuvelan helposti Santanderin verkkopalvelussa. Tästä kannattaa myös mainita uuden auton oston yhteydessä autoliikkeelle, jolloin he voivat kuitata loppuvelan suoraan Santanderille kaupan yhteydessä.

Onko ostettavan auton oltava aina listahintainen vai voiko All in One -rahoituksen saada lisävarusteltuun tai tarjousautoon?

All in One -sivuston laskelmat on tehty listahintojen mukaan. Liikkeen antamat alennukset otetaan kuitenkin täysimääräisesti kaupantekovaiheessa huomioon ja ne alentavat kuukausierääsi. Kuukausieräsi määräytyy valitsemasi auton, palvelutason, lisävarusteiden, alennuksen, sopimusajan, sopimuskilometrien ja käsirahan perusteella.Lopullinen laskelma tehdään autoliikkeessä jolloin pakettiin voidaan lisätä myös esimerkiksi talvirenkaat.

Julkaistu 25. marraskuuta 2019

Kuinka paljon All in One -sopimuksella voi maksimissaan ajaa?

All in One -rahoituksen maksimi sopimuskilometrit ovat 90 000 km, sopimusajasta riippumatta. Kahden vuoden sopimusajalla voit siis ajaa 45 000km/vuosi ja 3 vuoden sopimusajalla 30 000 km/vuosi.

Sisältyvätkö viranomaismaksut tai vakuutus kuukausihintaan?

All in One -sopimus ei sisällä viranomaismaksuja. Voit halutessasi sisällyttää rahoituskaskon osaksi sopimustasi, jolloin vakuutus sisältyy kiinteään kuukausierääsi. Lisätietoja vakuutuksesta löydät sivuston laskurilta tai jälleenmyyjältäsi.Rahoitetulla ajoneuvolla on oltava liikennevakuutuksen lisäksi täyskaskovakuutus, joka sisältää osamaksuvakuutuksen.

Miten All in One eroaa leasing -rahoituksesta?

Leasing on vuokraamista, mutta All in One on osamaksupohjainen autorahoitus, joka sisältää taatun auton arvon sopimuksen lopussa ja mahdollisuuden yhdistää sopimukseen lisäpalveluita. Toisin kuin leasingissa, All in One -sopimuksella asiakkaalla on kaikki yleiset osamaksusopimuksen mukaiset oikeudet. Voit esimerkiksi koska tahansa lunastaa auton itsellesi maksamalla auton loppuvelan, myydä auton eteenpäin tai vaihtaa auton uuteen. All in One sopimuksesta ei myöskään veloiteta ylikilometrikorvauksia sopimuksen ylittäviltä kilometreiltä vaan taattu auton arvo purkaantuu, mikäli autolla ajetaan enemmän kuin sovittu kilometrimäärä. All in One -rahoituksessa korko on kiinteä koko sopimuskauden ajan, joten se ei nouse vaikka korot nousisivat.

Tutustu sopimusehtoihin tästä.

Sopimuskaudella

Voiko auton lunastaa, vaihtaa tai myydä kesken sopimuskauden?

All in One on osamaksupohjainen sopimus, joka sisältää kaikki normaalin osamaksusopimuksen oikeudet ja joustaa tilanteesi mukaan. Mikäli elämäntilanteesi tai ajotapasi muuttuu, autamme mielellämme sopimusmuutosten kanssa. Sopimuskauden aikana voit:

  • Voit vaihtaa All in One -sopimuksesi uuteen autoon
  • Voit ostaa auton itsellesi maksamalla viimeisen erän. Voimme myös tarjota sinulle rahoituksen tätä varten.
  • Muuttaa ajokilometrejä
  • Muuttaa maksusuunnitelmaasi

Kaikkien haluamiesi toimenpiteiden osalta voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme, joka neuvoo sinua tarpeidesi mukaan.

Mitä jos ajan autollani enemmän kuin sopimuksessa määritellyt ajokilometrit?

Jos varhaisessa vaiheessa huomaat ajavasi enemmän kuin sopimusaikasi ajokilometrit, ota yhteyttä asiakaspalveluumme. Laskemme sinulle uuden kokonaiskilometrien mukaisen kuukausierän ja uuden taatun arvon sopimuksen loppuun. Muussa tapauksessa sopimuksen hyvityshintatakuu raukeaa ja huollot siirtyvät sinun maksettavaksi.

Miten menettelen autoni huoltojen kanssa?

Voit varata autollesi määräaikaishuollot normaalisti autokohtaisen huolto-ohjelman mukaisesti. Mainitsethan huoltoa varatessasi, että sinulla on All in One -sopimus. Mikäli All in One -tasosi on 2 tai 3, merkkikorjaamosi suorittaa ilman erillisveloitusta kaikki huolto-ohjelman mukaiset korjaustoimenpiteet ja laskuttaa ne suoraan Santanderilta. Huolto-ohjelman ulkopuoliset korjaustoimenpiteet, käyttövirheestä tai ulkoisesta vauriosta johtuvat korjaukset eivät kuulu All in One -sopimuksen piiriin (kts. yksityisskohtainen lista alla olevasta linkistä). Mikäli All in One -tasosi on 3, huomioithan, että sinun tulee varmistaa etukäteen auton pesun ja sijaisauton saatavuus huollon ajaksi merkkihuollostasi. Katso mitä All in One -sopimuksen piiriin ei kuulu

Miten renkaiden kausivaihto ja -säiltytys tapahtuu käytännössä?

Jos All in One -tasosi on 3, varaa renkaiden kausivaihto suoraan Euromaster, Vianor tai RengasCenter -liikkeistä.

Sisältyykö huoltoon kuluneiden renkaiden vaihto uusiin?

Sopimukseen ei sisälly kuluneiden renkaiden vaihtoa uusiin, koska sopimuksen maksimikilometrien (2 vuodelle 45 000 km/vuosi ja 3 vuodelle 30 000 km/vuosi) perusteella, tähän ei pitäisi olla tarvetta.

Mitä jos minulle tulee maksuvaikeuksia?

Mikäli elämäntilanteesi muuttuu tai joudut maksuvaikeuksiin, ole yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme yhdessä etsiä tilanteeseesi sopivan ratkaisun. All in One on normaali osamaksutuote ja eikä osamaksusopimusta pääsääntöisesti voi siirtää  toiselle henkilölle tai yritykselle. Jos tunnet tarvitsevasi yleisesti apua taloutesi tasapainottamiseen tai velkaneuvontaan, saat tietoa esimerkiksi Kuluttajaviraston sivuilta http://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/  ja Verkkopalvelusta.

Sopimuskauden päättyessä

Mitä teen kun sopimus loppuu?
  1. Vaihtaa auton autoliikkeessä tai etsiä sille ostajan
  2. Lunastaa auton itsellesi maksamalla loppuvelan
    • Ajoneuvon loppuvelan voitte tarkistaa esimerkiksi meidän verkkopalvelustamme tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.
  3. Pitää auton ja tehdä uuden maksusuunnitelman loppuvelasta.
    • Muistathan kuitenkin olla hyvissä ajoin (noin 3-6 kuukautta) ennen sopimuksen päättymistä yhteydessä asiakaspalveluumme, jotta voimme tehdä sinulle uuden rahoitussopimuksen.
  4. Palauttaa auton, jolloin Santander maksaa autosta sopimuksen mukaisen ennalta sovitun auton arvon, joka kattaa vähintään sopimuksen mukaisen loppuvelan.
Miten auton vaihto uudempaan onnistuu?

Helpointa on ottaa yhteyttä uuden auton jälleenmyyjään 3-6 kk ennen All in One -sopimuksesi päättymistä ja pyytää nykyisestä autostasi tarjous. Samalla voitte sopia uudesta All in One -autosta. Näin varmistat, että uusi auto ehditään tilata sinulle ennen nykyisen sopimuksen päättymistä. Jälleenmyyjä ostaa nykyisen auton sinulta ja luovuttaa uuden. Jos nykyisen auton tarjottu hinta ylittää siitä jäljellä olevan loppuvelan, voit käyttää ylimenevän osuuden käsirahaksi seuraavaan All in One rahoitussopimukseesi. Mikäli jostain syystä tarjottu hinta ei kata jäljellä olevan velan määrää, voit palauttaa auton meille käyttämällä taattu hyvityshintaa. 

Mikä on taattu auton arvo sopimuksen lopussa ja kuinka se toimii?

Taattu arvo sopimuksen lopussa on ennen sopimusta autolle määritelty hinta, jonka Santander hyvittää sinulle sopimuskauden päättyessä, mikäli päätät palauttaa auton. Taattu auton arvo on samansuuruinen kuin sopimuksesi loppuvelka. Mikäli et saa myytyä autoasi mieleiseesi hintaan tai saa liikkeistä mieleistäsi tarjousta, voit palauttaa auton Santanderille. Jos toisaalta saat liikkeestä hyvityshintaa paremman tarjouksen, on hyvityshinnan ylittävä osuus myyntivoittoasi. Taatun hyvityshinnan näet All in One -sopimuksestasi tai kysymällä Santanderin asiakaspalvelusta.