Hoppa till huvudinnehållet

Santanderin Ambassadors-ryhmä on Suomen paras asiakasteko

Santanderin Ambassadors-ryhmä palkittiin asiakaskokemuksen tuomisessa huomion keskipisteeksi. Jokainen santanderilainen tietää miten asiakaskokemus syntyy.

Vuosittain jaettavalla Suomen paras asiakasteko -palkinnolla annetaan tunnustusta suomalaisyritysten vaikuttajille, jotka ovat tehneet merkittävää työtä asiakaskokemuksen parantamiseksi. Vuoden 2015 palkinto annettiin Santanderin Ambassadors-ryhmälle. Ryhmä koostuu Santanderin eri osastojen työntekijöistä. Tavoitteena on muuttaa organisaation ajattelutapaa tuotelähtöisyydestä kohti asiakaskokemusta.

"Tulihan tämä palkinto yllätyksenä, mutta olemme kiitollisia siitä, että konkreettinen tekeminen asiakaspalvelun parantamiseksi on huomioitu. On hienoa saada positiivista palautetta", sanoo liiketoimintajohtaja Ville Rinkinen Ambassadors-ryhmän sponsori Santanderilla.   

"Ambassadors-ryhmää on pidetty koko meidän Nordic-organisaatiossa hyvänä, eteenpäin vievänä liikkeenä. Asiakas on nostettu keskiöön jo strategian tasolla", Rinkinen jatkaa.

Suomen paras asiakasteko -palkintoraati kehuu Santanderin Ambassador-ryhmän toimintaa.

"Ryhmä haluaa keskustelua herättämällä saada jokaisen työntekijän ajattelemaan, että he ovat osa asiakaskokemuksen tuottamista – tehtävästä riippumatta. Toiminta on käynnistynyt hienosti ja konkreettisia tekojakin on saatu aikaiseksi", perustelee raadin puheenjohtaja, CXPA Finlandin toiminnanjohtaja Sirte Pihlaja.

Konkreettisina tekoina Ambassadors-ryhmä on järjestänyt asiakaskokemuspäiviä, kehittänyt sisäistä viestintää muun muassa Ambassadors-lehden myötä ja tehnyt ehdotuksen asiakaslupauksesta Santanderin johtoryhmälle.

"Ambassadors-ryhmä toi myös asiakaspalautteen kaikkien nähtäville tv-näytöillä. Tällä hetkellä jokainen Santanderilla tietää mitä on asiakaskokemus. Pienten voittojen aikaansaaminen lisää innostusta ja uskoa asiaan", Pihlaja jatkaa.

"Ei tämä toiminta tähän lopu! Seuraava vaihe on, että johdon osalta viedään tätä asiakaslähtöisyyttä eteenpäin. Haluamme auttaa ihmisiä elämään enemmän. Juuri tällä tavalla huomioimalla asiakas, me voimme auttaa häntä toteuttamaan unelmiaan", Rinkinen summaa.

Palkinnon jakaa CXPA Finland, joka on Customer Experience Professionals Associationin voittoa tavoittelemattoman paikallisjärjestö ja yhteisö Suomessa. Palkinto jaetaan vuosittain osana Customer Experience Day -tapahtumaa. Tunnustuksen valinnasta päättää CXPA Finland ja sen yhteistyökumppaneista koostuva asiantuntijaraati. Lisätietoja palkinnosta ja palkintoperustelut löytyvät täältä: http://www.cxpa.fi/suomen-paras-asiakasteko-palkintoperustelut-2015/.