Yleisimmät kysymykset vakuutuksista

Koronatilanne vaikuttaa jokaisen arkeen eri tavalla. Me Santanderilla emme halua, että joudut käyttämään aikaasi vakuutusten korvausasioiden selvittämiseen. Olemme koonneet tähän artikkeliin eniten kysymyksiä herättäneet asiat vakuutustuotteista vallitsevan poikkeustilan aikana.

Mitä vakuutus korvaa?

  • Katso tarkemmat korvausperusteet täältä
  • Santander Lainaturva
    • Tapaturmasta tai sairaudesta aiheutuva tilapäinen (sairausloma) työkyvyttömyys
    • Kuolemantapaus (sairaudet ja tapaturmat)
  • Santander Lainaturva Plus
    • Tapaturmasta tai sairaudesta aiheutuva tilapäinen (sairausloma) työkyvyttömyys
    • Kuolemantapaus (sairaudet ja tapaturmat)
    • Työttömyys (Tuotannollisista ja taloudellisista syistä)
  • Maksuturva
    • Tapaturmasta aiheutuva tilapäinen (sairausloma) työkyvyttömyys
    • Tapaturmainen kuolema
    • Työttömyys (Tuotannollisista ja taloudellisista syistä, ainoastaan palkansaajille)

 Miten haen korvauksia vakuutuksesta?

  • Vahinkoilmoituksen voit tehdä verkossa suoraa täältä 
  • Vakuutukset 1.5.2014 alkaen
  • CNP Santander Insurance Europe DAC
  • Ennen 1.5.2014 alkaneet vakuutukset
  • AXA Partners – Credit & Lifestyle Protection

Auttaako vakuutus, jos olen karanteenissa tai lasten kanssa kotona johtuen, sairaudesta, lomauttamisesta tai työttömyydestä?

Karanteeni tai lasten kanssa kotona oleminen ei ole yksinään syy korvauksille. Lomautus ei ole myöskään peruste korvauksille. Korvattavia perusteita ovat sairausloma, työttömyys tai kuolemantapaus tuotteesta riippuen. Korvaus perusteet on kerrottu tarkemmin Mitä vakuutus korvaa? – kohdassa.

Tarkistathan oman vakuutustuotteesi verkkopalvelustamme.

Myönnetäänkö vakuutusta, jos olen jo sairastunut, lomautettu tai työtön?

  • Vakuutusta ei voida enää myöntää, mikäli olet jo työttömänä, lomautettuna tai yt-neuvottelut ovat alkaneet.
  • Sairasloma ei estä vakuutuksen myöntämistä, mutta jos olet tällä hetkellä sairaana ja otat vakuutuksen ei tästä samasta sairaudesta makseta korvauksia.