Lyhennysvapaa kuukaudet eri tuotteille
Koronavirus vaikuttaa tällä hetkellä käytännössä jokaisen suomalaisen arkeen. Osansa huolesta tuo toimeentulo, ja jo nyt moni toimiala on taloudellisesti vaikean paikan edessä.
Me Santanderilla emme halua, että kenenkään tarvitsisi nykyisessä tilanteessa huolehtia ainakaan taloutensa tulevaisuudesta. Jos pahin tapahtuu henkilökohtaisessa taloudessa, ja edessä on esimerkiksi lomautus tai irtisanominen, myönnämme asiakkaillemme vapaata lyhennyksistä All in one, laina-, ostorahoitus- sekä osamaksutuotteisiimme tapauskohtaisesti.
Olemme koonneet tähän tuotekohtaisesti lyhennysvapaiden yleisiä myöntämisperusteita koronaviruksen aiheuttaman epidemian aikana.
Lyhennysvapaisiin liittyvissä asioissa pyydämme asiakkaitamme olemaan yhteydessä verkkopalvelumme kautta.
All in One:
- Myönnämme kaksi (2) lyhennysvapaata kuukautta. Korot ja kulut maksetaan normaalisti
- Mahdolliset huoltokulut siirretään seuraaville neljälle (4) kuukaudelle
- Yksityisasiakkaiden pyynnöt tehdään verkkopalvelun kautta
- Yritysasiakkaiden pyynnöt tehdään sähköpostitse osoitteeseen allinone@santanderconsumer.fi
Osamaksu:
- Myönnämme kaksi (2) lyhennysvapaata kuukautta kalenterivuodessa. Korot ja kulut maksetaan normaalisti
- Sosiaalinen suorituseste kuten lomautus tai sairasloma. Koskee ainoastaan sopimuksia, jotka on tehty henkilötunnuksella. Arviointia varten tarvitsemme lisäselvityksen, jolloin voimme harkita 1–3 ylimääräistä lyhennysvapaata kuukautta tilanteen mukaan
- Kaikki pyynnöt tehdään verkkopalvelun kautta
Ostorahoitus:
- Ehdot ovat lähtökohtaisesti samat kuin osamaksusopimuksissa
- Lyhennysvapaata ei ole mahdollista myöntää kahta (2) peräkkäistä kuukautta
Laina:
- Myönnämme kaksi (2) maksuvapaata kuukautta kalenterivuodessa. Ne eivät voi olla peräkkäisiä kuukausia
- Korot ja muut mahdolliset kulut laskuttuvat seuraavan erän yhteydessä
- Maksuvapaa kuukausi peruuntuu, mikäli sitä edeltävä kuukausierä ei ole maksettuna ajallaan
- Maksuvapaista kuukausista tulee sopia hyvissä ajoin ennen halutun maksuvapaan laskuttumista
Listatut ehdot ovat yleisiä linjauksia ja kaikki hakemukset katsotaan tapauskohtaisesti.
Lyhennys- tai maksuvapaita kuukausia ei voida toteuttaa jo erääntyneille erille.
Vallitsevasta tilanteesta johtuen asiakaspalvelumme on ruuhkautunut ja pyydämme kärsivällisyyttä asian käsittelyssä. Viestit käsitellään saapumisjärjestyksessä. Pyydämme välttämään useita kontakteja samaa asiaa koskien. Tämä ruuhkauttaa asiakaspalveluamme entisestään.